Online Strategie
“4ap Digital neemt jou terug naar de basis van marketing en de online communicatiemiddelen. “
Online Audit = Strategie
Met een online strategie van 4ap stippel je de weg uit naar jouw groeidoel. Onze online strategie is een stappenplan met concrete actiepunten. Ogen op de bal, neus richting doel, en gaan!
Ben jij klaar voor groei?

Jij vraagt, wij antwoorden
Een online marketing strategie van 4ap is maatwerk. Dus: jij vraagt, wij beantwoorden die vragen. Ik scheep je niet af met een algemeen verhaal over ‘bedrijven kunnen heden ten dage niet meer buiten een goede positie in de zoekmachines’.
In plaats daarvan krijg je concrete inzichten waar je echt mee aan de bak kunt. Bijvoorbeeld: ‘Je hebt 2 concurrenten met een middelsterke positie in jouw markt, dit is ervoor nodig om hen te verslaan’.
Ik ben even enthousiast als jij
Ik heb niet voor dit vak gekozen, dit vak heeft mij gekozen. Dat betekent dat je te maken hebt met een marketinggekkie die niks liever doet dan online kansen berekenen en verbeteren.
Dus: ik denk met je mee en duikel graag unieke kansen op. Dat gaat vanzelf, je hoeft niet achter me aan. Grote kans ook dat je af en toe een enthousiaste mail van me krijgt als je website lekker loopt. Dat vind ik namelijk even tof als jij!
Niet full service, wel full funnel
Ik geloof niet in full service, niet als je kwaliteit wilt. Natuurlijk kan je je olijven bij de full service supermarkt kopen, want die heeft alles. Maar bij de delicatessenzaak, met zijn beperkte assortiment, zijn de olijven 5 keer beter.
Mijn marketing strategieën zijn full funnel: ik adviseer je graag over de gehele marketingfunnel. Soms raad ik je dus zeker aan om bijvoorbeeld ook in zoekmachine adverteren te investeren. Maar ik voer dat zelf niet uit. Dat is niet mijn expertise, dus ik kan je daarin niet de kwaliteit bieden waar ik voor sta. Ik verwijs je dan graag door naar een partner.
Start goed, al goed
Een valse start is het laatste wat je wilt. Online marketing uitbesteden is niet gratis, dus je wilt wel dat je marketingbudget geld in het laatje brengt.
Goede marketing begint bij een doordachte online marketing strategie. Een strategie die gemaakt is door iemand die al flink wat kaas heeft gegeten van online marketing. Die al de nodige online marketing strategieën op zijn naam heeft staan én die marketing strategieën met succes (lees: winst) heeft geïmplementeerd. Zo iemand als Dave van 4ap dus.
Ben jij klaar voor de (goede) start? Ik ook!
Online strategie van 4ap Digital: behaalde resultaten
22%
Click Through
Rate
€1.2​
Gemiddelde omzet per klik
97%​
Groei in algehele zichtbaarheid
Jouw online strategie van 4ap: dit krijg je
De insteek van een online strategie is altijd dat jouw online presence succesvol wordt. Dat jij daar staat met pasklare antwoorden als je doelgroep een vraagteken boven z’n hoofd heeft. Met als ultiem doel dat je website converteert.
Een online marketing strategie van 4ap is een compleet online marketing rapport. Het is een data-gedreven rapport, maar niet eentje met allerlei onbegrijpelijke tabellen die er chic uitzien. Heel concreet krijg je antwoord op de vraag: wat moet ik nu doen aan online marketing om resultaat te behalen? En wat daarna? En hoe ziet dat resultaat er dan uit?
In een online marketing strategie zitten standaard deze onderdelen:
- Onlinekansenonderzoek: hoe goed laat jouw product of dienst zich online promoten?
- Zoekwoordenonderzoek: op welke zoekwoorden zoekt jouw doelgroep in de zoekmachine?
- PR-kansenonderzoek: hoe zet je je merk sterk neer binnen je branche?
- Contentonderzoek: welke content heb je nodig om je doelgroep te bereiken?
- Menustructuuronderzoek: welke menustructuur is voor je klanten (en Google) het meest logisch?
Een online marketing strategie geeft antwoord op deze vragen
In een online marketing strategie van 4ap Digital krijg je antwoord op vragen als:
- Hoe benader ik mijn doelgroep het succesvolst op ieder moment van de klantreis? (Op basis van het See, Think, Do, Care-model van Google)
- Welke online marketing kanalen zijn voor mijn doelgroep relevant (en voor mij dus winstgevend)?
- Wat gaat er nu al goed, wat kan beter?
- Welke concurrenten heb ik? Hoe doe ik het nu ten opzichte van die concurrenten? En wat moet ik nu doen als ik straks vriendelijk over mijn schouder wil kunnen zwaaien naar mijn concurrenten die ik achter me heb gelaten? 😉
- Waar begin ik, wat heeft prioriteit? Is er ‘laaghangend fruit’, dus manieren om snel en met weinig inspanning grote impact te maken?
Ben jij klaar voor de (goede) start? Ik ook!
Ook een aanrader: SEO-audit en/of SEO-strategie
Trouwens, ik maak je ook graag blij (lees: extra winstgevend) met een scherpe SEO-audit of SEO-strategie.
- In een SEO-audit kijk ik naar hoe het er nu voorstaat met je SEO. Wat gaat lekker, wat kan nog lekkerder, wat moet er NU geregeld worden? Ik licht je SEO-posities door, zet ze af tegen je kansen en geef je eerlijk advies.
Zo’n audit is ook een slimme zet als je je af en toe stiekem toch achter je oren krabt over je huidige SEO-partner. En nee, ik hoef niet te weten wie dat is (liever niet zelfs). Ik voel niet de behoefte om mijn mede-SEO-gekkies te bekritiseren, maar doe je eerlijk verslag van hoe ik hun werkzaamheden zie.
- Wil je specifiek op SEO-gebied meters maken? Of ben je benieuwd hoeveel SEO jou kan brengen? I’ll show you the money. Ik duik in je markt, je huidige SEO-posities en je klantgedrag en werk een beproefde SEO-strategie uit, inclusief prognose van je opbrengst. Om je alvast een indicatie te geven van de richting die het bij jou uitgaat: the only way is up!
Psst. Affilaite marketing is ook een erg leuk kanaal. Lees gerust eens wat hier de mogelijkheden in zijn en ook met SEO AI en automation.
Dit is waarom je kiest voor 4ap Digital
4ap is proactief
Goede marketing is marketing die kansen zien en erop inspringt. Daar heb je mij voor. Niet om precies te doen wat jij zegt (ok, dat ook), maar om op de uitkijk te staan. En om te springen (en jou te bellen) als ik een kans voor je zie.
4ap is datagedreven
Data or it didn’t happen! Ik baseer al mijn werkzaamheden op data. Data over zoekgedrag, klikgedrag en koopgedrag. Zodat je zeker weet: dat wat 4ap doet, heeft een reden, en een duidelijk doel. En als ik het goed doe, zie je dat direct terug. In je bedrijfsresultaten. Je winst.
4ap is eerlijk
Het heeft voor mij geen enkel nut om de dingen voor jou mooier voor te doen dan ze zijn. Als ik steeds rekeningen stuur maar intussen niks oplever, heb jij dat namelijk heel snel door. Dus ik ben altijd eerlijk. Over wat ik kan en over wat ik niet kan. Aan loze beloften heb je niks.
Ben jij klaar voor de (goede) start? Ik ook!